Uncategorized

Najlepsze opcje strony internetowej

Do walki staną cztery najpopularniejsze przeglądarki na rynku, więc pojedynek powinien być zażarty!

Każdy z nas ma swoją ulubioną przeglądarkę, a powody mogą być różne - szybkość pracy, czy wyposażenie w dodatkowe funkcje jak wbudowany bloker reklam, czy VPN. Dziś sprawdzimy cztery najpopularniejsze przeglądarki pod względem wydajności w różnych testach. Jeśli chcielibyście sprawdzić jak pod względem wydajności radzą sobie przeglądarki na system Android to zerknijcie do naszego testu przeglądarek mobilnych. Aktualnie na rynku przeglądarek jest czterech dużych graczy i z dużą dozą prawdopobieństwa większość z was korzysta z jednej z tych przeglądarek.

Wszystkie przeglądarki były w najnowszych wersjach i pracowały z domyślnymi ustawieniami - nie uruchamialiśmy żadnych eksperymentalnych opcji, które mogłyby przyśpieszyć ich pracę. Google Chrome górą, ale Opera czai się tuż za nim. W tym przypadku trzeba zaznaczyć, że przeglądarka Microsoftu jako jedyna nie przeszła wszystkich testów, stąd też bardzo niski wynik. Mocno odstaje też Firefox, pomimo tego, że z powodzeniem udało mu się ukończyć wszystkie testy. Kliknij aby przejść do testu Basemark Web 3.

JetStream jest jest programem testującym JavaScript, który skupia się na najbardziej zaawansowanych webowych aplikacjach. To kombinacja wielu benchmarków, które charakteryzują się różnym obciążeniem sprzętu i wykonującymi różne zadania, z tego też powodu żadna pojedyncza optymalizacja nie jest w stanie przyśpieszyć działania ich wszystkich. Test ten wykorzystuje między innymi zadaniam z benchmarków SunSpider 1. W tym teście bezkonkurencyjny okazał się Microsoft Edge, a reszta peletony podąża za nim przezentując dość wyrównany poziom.

1. Przeglądarka Puffin TV

Kliknij aby przejść do testu JetStream. Speedometer z kolei sprawdza responsywność interfejsu użytkownika w przeglądarce.

Jaki program do tworzenia stron www dla początkujących?

Odbywa się to oczywiście poprzez symulację działań użytkownika. Tym razem Opera okazała się bezkonkurencyjna, a tuż za nią czai się Google Chrome. O dziwo - zdawałoby się bardzo szybki jeśli chodzi o responsywność Edge ląduje na samym końcu. Kliknij aby przejść do testu Speedometer. MotionMark z kolei jest benchmarkiem, który sprawdza wydajność przeglądarek pod względem generowania kompleksowych animowanych scen. I tym razem Opera staje na podium, chociaż różnice pomiedzy przeglądarkami nie są duże - od peletonu odstaje jedynie Mozilla Firefox. Kliknij, aby przejść do testu MotionMark.

Benchmark ARES-6 z kolei sprawdza czas uruchomienia nowych funkcji JavaScript, więc w przypadku wyników w tym teście - im mniej tym lepiej. Google Chrome i Opera na czele, a sporo za nimi Firefox i Edge. Kliknij, aby przejść do testu ARES Rzut oka na wykresy nie daje jednoznacznej odpowiedzi, więc pokusiliśmy się o ocenę - za pierwsze miejsce w danym teście przyznawaliśmy 4 punkty, a za ostatnie 1. Jak to wygląda po podsumowaniu? Jak widać po testach, wśród przeglądarek nie ma zdecydowanego lidera, który zwyciężyłby we wszystkich konkurencjach. Na czele jest jednak Google Chrome, a tuż za nim Opera.

Zdecydowanie dalej jest Edge, a na końcu uplasował się Firefox. Umówmy się jednak, że wydajność to tylko jedna z ważnych cech, które są istotne dla użytkownika. Oprócz wydajności, które z funkcji w nowoczesnych przeglądarkach są dla was najbadziej istotne? Dajcie znać w komentarzach!

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Wybór platformy ma także spore znaczenie w procesie pozycjonowania sklepu. Niektóre systemy e-commerce są lepiej, inne gorzej przystosowane pod kątem działań SEO. Zobacz, jaką platformę wybrać, aby pozycjonowanie Twojego e-biznesu przebiegało sprawienie i bez niepotrzebnych komplikacji. Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Zobacz naszą ofertę. Jaką platformę e-commerce wybrać? Zobacz LIVE.


  • Strategia handlu zarządzania ryzykiem.
  • Tworzenie stron www - poradnik!
  • Jaką platformę e-commerce wybrać? Zobacz LIVE.
  • Zanim przejdziemy do strony internetowej….

Oznacza to, że system e-commerce daje możliwość wdrożenia optymalizacji pod pozycjonowanie, a więc:. Wszystkie zmiany optymalizacyjne powinien bez problemu nanieść każdy administrator nie tylko programista z poziomu panelu CMS, bez konieczności działania w skrypcie. SEO Friendly to także możliwość samodzielnego dodawania treści na podstrony oraz kategorie produktów.

Sprawdźmy, na jakich platformach znajdziemy te opcje:. Panel obsługi tej polskiej platformy zawiera funkcje, umożliwiające wdrożenie optymalizacji title i description, czyli podstawowych metadanych. W panelu zarządzania sklepem jest także dostępne okno na meta keywords. Obecnie frazy widoczne tylko w kodzie strony uważane są za nieskuteczne i często pomijane np.

Shoper posiada zamknięty silnik sklepu. Oznacza to tyle, że poważniejsze zmiany może wprowadzać tylko support platform. Te podstawowe np. PrestaShop jest darmową platformą dla e-sklepów typu open-source. Oznacza to, że zmiany może wprowadzać każdy, dzięki otwartemu silnikowi sklepu. Prestashop może być rozszerzana poprzez instalacje różnych wtyczek. Część z nich jest płatna. Wszystkie podstawowe optymalizacje pod SEO przeprowadzimy korzystając z podstawowych opcji systemu. Jakie platformy e-commerce są najpopularniejsze w Polsce?

Zobacz infografikę! Ten system e-commerce posiada sporo funkcjonalności w zakresie optymalizacji technicznej. Umieściłem WordPress. Edytor bloków WordPress jest stosunkowo nową funkcją i jest sporym odejściem od starego sposobu tworzenia stron na WordPress, do którego jestem bardziej przyzwyczajony.

Dostępnych jest wiele opcji bloków, w tym kolumn, przekładek i innych bloków związanych z układem. Ale czasami uważałem je za nieco wybredne, z niezręcznym wyrównaniem, które musiałem całkowicie przerobić, aby wszystko było w porządku. Weebly został niedawno przejęty przez Square, co doprowadziło do powstania dwóch różnych edytorów stron: istnieje klasyczny Weebly, który działa jako prosty edytor bloków, oraz konstruktor e-commerce Square, który ma rozszerzone funkcje sklepu internetowego, ale brakuje mu systemu zarządzania blogami.

Podczas testowania obu tych kreatorów odkryłem, że konstruktor e-commerce Square jest lepszy, szczególnie dla zwykłych firm, które już korzystają z Square do sprzedaży online, bez konieczności zmiany lub dodawania procesorów płatności. Nadal jednak możesz używać Square z innymi kreatorami stron internetowych. Odkryłem, że klasyczny edytor strony dostępny po polsku, jest solidnym, prostym w użyciu narzędziem. Edytor blogów jest uproszczonym edytorem bloków, podobnie jak Squarespace, ale także z ograniczeniami w zakresie projektów.

Możesz dodać funkcjonalność handlu elektronicznego do klasycznego edytora Weebly, ale nie będzie tak płynny jak w przypadku konstruktora Square. Narzędzie do tworzenia witryn GoDaddy zostało niedawno uaktualnione poprzez, poszerzenie zasobu szablonów, dodanie więcej opcji projektowania i innych funkcji, a na koniec wprowadzenie bezpłatnego planu. Sprawdzi się najlepiej w przypadku małych i średnich firm, które chcą się dalej rozwijać, jednocześnie utrzymując sprawność online — z poziomu pulpitu nawigacyjnego GoDaddy możesz zarządzać wszystkim, od rejestracji domeny po marketing w mediach społecznościowych.

Kreator E-Commerce czy zwykły Kreator z funkcjami e-commerce?

Napotkasz tu pewne ograniczenia dotyczące dostosowywania i integracji, ale nadal istnieje duża elastyczność w tym, co możesz zrobić. Szczególne wrażenie zrobiła na mnie liczba kategorii układów graficznych treści, które obejmowały standardy, takie jak galerie zdjęć i blogi, a także niektóre niszowe integracje, takie jak recenzje Zillow i zamówienia ChowNow. Jeśli śledzenie różnych dostawców do tworzenia witryn internetowych, hostingu i nazw domen jest czymś więcej, niż jesteś skłonny znieść, możliwość wygodnego zarządzania tym wszystkim z poziomu pulpitu nawigacyjnego GoDaddy daje ogromną przewagę.

SimpleSite naprawdę zasługuje na swoją nazwę: to bezproblemowy kreator stron internetowych, od początku do końca.

Ale brak fajerwerków nie oznacza, że wszystko jest złe. Jest to szybki i łatwy sposób na uzyskanie ładnie wyglądającej witryny, gdy branding nie ma tak naprawdę znaczenia, na przykład w przypadku portfolio lub innej osobistej witryny. Kluczowym zastrzeżeniem jest to, że mogłem tylko przetestować bezpłatny abonament, ponieważ portal płatniczy kilkakrotnie zawiódł, a obsługa klienta nie była w stanie rozwiązać problemu.

Plan premium zawiera dodatkowe opcje projektowania i nieograniczoną liczbę stron, ale w oparciu o podstawową funkcjonalność kreatora stron internetowych nie widzę, w jaki sposób zapewniłoby to o wiele większą elastyczność. Volusion to narzędzie do tworzenia witryn e-commerce, dlatego jego głównym celem jest zbudowanie solidnego sklepu internetowego: większość jego funkcji dotyczy sprzedaży produktów online.

Funkcje te są bogate i intuicyjne, umożliwiając edycję produktów, śledzenie zapasów, zamówień i klientów oraz wiele więcej. Edytor stron internetowych jest najbardziej intuicyjny spośród trzech kreatorów e-commerce znajdujących się na tej liście, z wieloma opcjami kolorów, czcionek i układów treści w formacie blokowym. Istnieją jednak pewne irytujące ograniczenia. Na przykład nie ma bloku formularza kontaktowego jeśli chcesz mieć formularz kontaktowy na swojej stronie, musisz go dodać w HTML.

Mimo to Volusion jest wyraźnym zwycięzcą, jeśli celem Twojej witryny jest zachęcająca i wydajna sprzedaż i śledzenie wielu produktów. W Shopify podoba mi się to, że możesz sprzedawać produkty na więcej niż tylko stronie internetowej zbudowanej na tej platformie: możesz zintegrować Shopify z WordPress lub innymi kreatorami stron, a nawet sprzedawać na platformach społecznościowych takich jak Facebook i Instagram.

Jeśli sposób, w jaki sprzedajesz swoje produkty, zmieni się, Shopify może śledzić wszystkie Twoje produkty i pozwoli je przenieść tam, gdzie ich potrzebujesz, i kiedy ich potrzebujesz. Możesz także zbudować pełną witrynę na Shopify, korzystając z solidnych opcji dostosowywania i tysięcy aplikacji do zbudowania funkcjonalnej strony. Obecnie nie ma interfejsu dostępnego po polsku, ale angielski interfejs jest łatwy do zrozumienia.

Nie sądziłem, że jest będzie to najbardziej płynne budowanie strony, ponieważ edytor strony głównej był inny niż dla wszystkich innych typów stron, ale zbudowałem witrynę dość szybko i byłem mile zaskoczony tym, na co pozwala platforma. BigCommerce doskonale nadaje się do zarządzania i sprzedaży dużej liczby produktów. W razie potrzeby, można importować i eksportować, przypisywać warianty produktów do wielu produktów jednocześnie oraz dodawać filtry produktów do stron kategorii.

Klienci mogą nawet zostawiać recenzje produktów bezpośrednio poprzez interfejs witryny. Jest pełen treściwych funkcji e-commerce. Jeśli jednak planujesz zbudować swoją witrynę wykraczając poza zwykłe strony z produktami, dość szybko staje się to trudne. To nie jest najbardziej intuicyjny kreator stron i nie uważam stron nieproduktowych za szczególnie atrakcyjne pod względem projektowym. Ale wiele błędów BigCommerce można wybaczyć, jeśli kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy ma skuteczne zarządzanie produktem.

Rankingi te oparte są na trzech głównych kryteriach: łatwość użycia, elastyczność projektowania i ceny.